Salvador de Bahia - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Yvonne Verstappen - WaarBenJij.nu Salvador de Bahia - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Yvonne Verstappen - WaarBenJij.nu

Salvador de Bahia

Door: yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

26 Maart 2006 | Brazilië, Salvador

Inmiddels heb ik het bruisende leven van Rio de Janeiro achter me gelaten en ben bij twee strandplaatjes aan de oostkust geweest: Saquarema en Cabo Frio.
Saquarema was min of meer een vissersdorpje. Cabo Frio had de veelbelovende witte stranden en met een lekker zonnetje heb ik daar enkele dagen heerlijk relaxed aan het strand gelegen en flinke strandwandelingen gemaakt. Uiteindelijk reizende richting het noorden om vervolgens naar Salvador te gaan.

Ik had Salvador ergens bovenaan op mijn lijstje van Brazilië staan en ik was na een lange reis dan ook blij te arriveren in Pelourinho, het historisch gedeelte van Salvador. Salvador is de 3e grootste stad van Brazilië en als meeste Afrikaans beïnvloed.

Ik vind Salvador geweldig met zijn kleurtjes en vrolijkheid! De mensen zingen en dansen hier ´s avonds op straat de samba en de caipoeira om te oefenen voor het feest van het jaar: Carnaval! Hierbij dragen ze de meeste kleurijke outfits en sieraden...ik heb mijn ogen uit gekeken!

Ik ben ook nog een dag naar Praia do Forte gereisd, dat ligt ten Noorden van Salvador. Daar ben ik naar een schilpadden project geweest met reuzeschildpadden. Geweldig om te zien wat ze daar doen! En ook nog een zeldzame albino schildpad gezien!
Daarna heerlijk genieten van het zonnetje op Praia Chuarajuba.

  • 26 Maart 2006 - 19:59

    Brigid-Tiger:

    What are you doing on this crazy trip to South America? What are your plans for the future? Keep me posted. I may be coming to Ireland in March, so maybe I could see you while I'm in Europe -tennistiger05@aol.com
    -Brigid

  • 26 Maart 2006 - 20:13

    Linda De Vries:

    Hoi Yvonne !
    Je vermaakt je nog goed zo te zien, ik hoorde van San dat je binnekort jarig bent, San is dan bij je vertelde ze, ik wens je alvast een fijne verjaardag. Veel plezier nog en geniet er nog maar lekker van, je bent weer terug voordat je het weet.
    Groetjes, Linda

  • 26 Maart 2006 - 21:01

    Nathalie:

    Hoi Yvonne!
    Geniet,geniet,geniet,geniet en kijk,kijk,kijk,kijk,beleef beleef,beleef........

  • 28 Maart 2006 - 19:32

    Iris:

    Ha wat hebsse weer moeie foto's geplaats!! ik kiek echt mien auge oet! en de bis auk echt poepie broen!! gooije reis en ein dieke knuffel iris

  • 30 Maart 2006 - 19:12

    Jarig Joppie & Robbie:

    Hey Yvonneke!
    De vlaai is op! Maare wat n mooie foto's weer. Kun jij ook al n beetje zo dansen? De MP3 speler is bijna onderweg als het goed is en als je op alle nummers geoefend hebt, kun je vast heel aardig dansen...! Geniet samen met Sandra, veel plezier en xxxR&M

  • 31 Maart 2006 - 20:20

    Sjakiepakie:

    Ha yvonneke! Leuk om weer ens wat van je te horen! Blij dat het goed met je gaat, en oei oei wat een mooie foto's. Die kleurtjes en sieraden daar word je zeker vrolijk van! Hier alles ook goed! Ut zunke begint te schiene! Veel plezier nog! Dikke knoefel sjaak

  • 01 April 2006 - 11:42

    Kim Jansen:

    Hoi Yvonne,

    Hier een berichtje van een vriendinnetje van Sandra. Als ik dit schrijf, is Sandra inmiddels bij jou gearriveerd als het goed is. Ik wens jullie samen een gezellige tijd daar! Geniet maar van al het moois daar en van het goede weer (want hier is het k..weer!)
    Groetjes van Kim, Danny, Pim, Pleun en Takkie Jansen

  • 16 April 2006 - 17:02

    Naima:

    heYvonne,
    geweldig mooi jou fotos en je mag het gerust weten : ik ben kei jaloers hihi
    ik hoop dat het allemaal goed gaat met jou en hopelijk hoor ik nog wel wat van je
    het is hier heel saai en het weer schiet ook niet op ik mis zuid amerika!
    nou tot de volgende keer en blijven genieten
    groetjes
    naima

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Hoi allemaal! Deze website is voor iedereen die graag fotootjes van mijn travels wil bekijken en toch ook een beetje wil volgen wat ik allemaal uitspook in Zuid-Amerika (..om in de eerste plaats maar eens mee te beginnen!) Ik ben vertrokken op 21 november 2005, naar Isla Margarita om hier les te geven. Eind februari vertrek ik naar het vasteland van Venezuela om vervolgens door te reizen naar Brazilie ..en tot dusver mijn planning! Ik hoop jullie via deze site zoveel mogelijk op de hoogte te houden ook omdat het via de mail niet altijd even soepel verloopt. Veel liefs en natuurlijk veel plezier op mijn website!!! Yvonne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 46372

Voorgaande reizen:

21 November 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: