Paraguay ...en op de boot! - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van Yvonne Verstappen - WaarBenJij.nu Paraguay ...en op de boot! - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van Yvonne Verstappen - WaarBenJij.nu

Paraguay ...en op de boot!

Door: yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

05 Mei 2006 | Paraguay, Asunción

Eigenlijk zou ik nu op weg naar Bolivia zijn maar omdat ik het in mijn hoofd heb gehaald om een stuk met de boot te willen reizen maak ik een omweggetje via Paraguay!
Nadat ik de grens over was ben ik meteen naar de hoofdstad van Paraguay gereisd; Asunción. Vandaar had ik het idee op op de boot te stappen met de locals en over de Rio Paraguay richting het noorden te varen..wel een uitdaging!
Aangekomen in Asunción bleek echter dat ik een week zou moeten wachten op de boot en daarom ben ik toen na 3 dagen verder gereisd richting het noorden; Concepción.

Het was een redelijke overstap na 2 maanden Brazilië, Argentinië en vervolgens Paraguay. Paraguay behoort namelijk tot de drie armste landen van Zuid - Amerika ..maar wat een enorme vriendelijkheid en gastvrijheid van de mensen daar!

Een leuk verhaal is toen ik in Concepción arriveerde. Ik kwam om 4 uur ´s nachts op het busstation aan en wilde een taxi naar het centrum regelen. Ik moest echter even wachten op de taxi en ging zitten bij de andere wachtenden die zich achter het station allemaal om een oud teeveetje hadden geinstalleerd in het donker van de nacht. Op het moment dat mijn taxi eraan kwam schoot ik prompt in de lach ..mijn taxi bleek een ´carrito´ ..oftewel paardenkar! Dat was weer echt zo´n moment waarop ik besefte dat ik al reisende werkelijk vanalles meemaak..echt de vreemste rariteiten! Maar dit was iets wat ik toch zeker wel kon waarderen! Mijn backpack op de kar, ik erop en ..-HUU- dus! En zo ging Yvonneke midden in de nacht te paard op zoek naar een slaapplek onder een mooie sterrenhemel..die zal ik niet snel vergeten!!

Concepción is niet groot dus dat had ik al snel gezien. Ik heb echter ook een aantal dagen in bed gelegen omdat ik flink de griep had, dat was even minder leuk dus, maar dat ging ook weer over en afgelopen dinsdag ben ik toen eindelijk op de boot gestapt. 3 Dagen over de Rio Paraguay varen richting het noorden om vervolgens in Puerto Margarita met een bootje de oversteek naar de Braziliaanse kant te maken naar de Pantanal.

De boottrip was zeker een uitdaging! Met een hangmat die ik in Asunción voor US$3 opgedaan had, vond ik een plekje op de boot tussen de locals, kuikentjes, bananen en wat allemaal nog niet meer! Er waren nog 3 andere toeristen op de boot en dat was wel fijn dat gezeldschap tegen te komen deze rit. Met z´n vieren hebben we de meeste tijd ergens voorop de boot gezeten tussen alle bagage, genietende van een mooie natuur en het geweldige schouwspel, bij elke stop die we maakten..kijk zelf maar!

  • 08 Mei 2006 - 08:45

    Rob&Marianneke:

    Maart 2004?!?
    We wisten niet dat je al zolang weg was!! Mooie foto's weerom en we zijn blij te zien dat je de mp3speler in hebt (of deze foto was voor de show?) Zal wel niet! Heeeel veeeeel plezier nog en tot volgende maand (al)!!! XXX uit Velden

  • 08 Mei 2006 - 09:01

    Mam:

    hoi Yvonne,
    Wij zijn trots op onze ondernemende dochter!
    Blijf GENIETEN !!!!!!
    Pap en mam

  • 08 Mei 2006 - 11:51

    Marjolijn:

    Heej Yvonne,

    Neet te geluive was dich allemaol oetspoeks. Klink wal allemaol hiel relaxed. Vuul plezeer nog en tot snel!
    leefs, marjolijn

  • 09 Mei 2006 - 12:11

    Iris:

    jao echt wal weer moei die foto's!!
    Ik kie zo aaf en toe tussen mien opdrachten door wie moei des dich t daor hebs. bin ik auk weer op de heugte van dien ondernemingen!! die van mich zien saaaaaii!! computer computer computer

    groetjes xxx iris

  • 03 Juli 2006 - 07:41

    Tante Annemie:

    hier krijg je kippenvel van,wat is de wereld toch mooi.van deze tijd zul je nooit geen spijt krijgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Hoi allemaal! Deze website is voor iedereen die graag fotootjes van mijn travels wil bekijken en toch ook een beetje wil volgen wat ik allemaal uitspook in Zuid-Amerika (..om in de eerste plaats maar eens mee te beginnen!) Ik ben vertrokken op 21 november 2005, naar Isla Margarita om hier les te geven. Eind februari vertrek ik naar het vasteland van Venezuela om vervolgens door te reizen naar Brazilie ..en tot dusver mijn planning! Ik hoop jullie via deze site zoveel mogelijk op de hoogte te houden ook omdat het via de mail niet altijd even soepel verloopt. Veel liefs en natuurlijk veel plezier op mijn website!!! Yvonne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 46407

Voorgaande reizen:

21 November 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: