De Pantanal - Reisverslag uit Pantanal, Brazilië van Yvonne Verstappen - WaarBenJij.nu De Pantanal - Reisverslag uit Pantanal, Brazilië van Yvonne Verstappen - WaarBenJij.nu

De Pantanal

Door: yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

11 Mei 2006 | Brazilië, Pantanal

Na de aparte ervaring op de Rio Paraguay ben ik samen met Jan (D) naar Bonito gereisd, weer Brazilië in omdat ik nog de Pantanal wilde zien, een van de mooiste gebieden natuur op aarde schijnt.

Het was inderdaad erg mooi daar en ik heb 5 enorm relaxete dagen achter me liggen en heel wat (vreemd) dieren gezien!
We hadden een campsite in de Matto Grosso do Sul, het zuidelijke gedeelde van de Pantanal dat ondanks het ´wetland´ savanne wordt genoemd. Op de campsite heb ik de afgelopen 4 nachten in een hangmatje vertoefd en ondanks de koude nachten was dat erg aangenaam en gezellig!

Ik heb overdag wandelingen gemaakt en ´n tweede poging gedaan deze reis om piranha´s te vissen (je raad het al..NO fish!) En ik ben gaan paardrijden! Dat had ik nog niet eerder gedaan maar ondanks een pijnlijk achterste na 2 dagen rijden vond ik het enorm leuk! Verder heb ik een armedilles aan z´n oortjes gekriebelt, een alligator geaaid, gedouched in de rivier en weer een heleboel nieuwe leuke mensen leren kennen!

Ow ja! En ik ben ook nog gaan abseilen in Bonito..dat was ook erg LEUK!

  • 11 Mei 2006 - 17:26

    Mam:

    Volgens mij ben je in het paradijs geweest de afgelopen dagen want dat laten de foto"s al zien.Goed vervolg van je reis door Bolivia de komende weken en blijf GENIETEN!

  • 12 Mei 2006 - 19:42

    Dalidah:

    heey!!!
    wat leuk in al die landen ik hoop dat je snel weer naar nederland komt dan zie ik je weer maar ja ik moet nu gaan nog heel veel plezier in al die landen doei doei

    van
    dalidah
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Hoi allemaal! Deze website is voor iedereen die graag fotootjes van mijn travels wil bekijken en toch ook een beetje wil volgen wat ik allemaal uitspook in Zuid-Amerika (..om in de eerste plaats maar eens mee te beginnen!) Ik ben vertrokken op 21 november 2005, naar Isla Margarita om hier les te geven. Eind februari vertrek ik naar het vasteland van Venezuela om vervolgens door te reizen naar Brazilie ..en tot dusver mijn planning! Ik hoop jullie via deze site zoveel mogelijk op de hoogte te houden ook omdat het via de mail niet altijd even soepel verloopt. Veel liefs en natuurlijk veel plezier op mijn website!!! Yvonne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 46406

Voorgaande reizen:

21 November 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: