Beland in het Rijk der Inca´s - Reisverslag uit Lima, Peru van Yvonne Verstappen - WaarBenJij.nu Beland in het Rijk der Inca´s - Reisverslag uit Lima, Peru van Yvonne Verstappen - WaarBenJij.nu

Beland in het Rijk der Inca´s

Door: yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

20 Juni 2006 | Peru, Lima

Ik geef eerlijk toe dat ik het eventjes had gehad met Zuid Amerika na een ergelijke reis van Copacabana naar Puno, Titicacameer in Peru aangezien ze me opgelicht hadden met mijn busticket en ik midden in de nacht in Puno stond te kijken. Gelukkig heb ik in deze 7 maandjes aardig wat spaans geleerd en na flink wat onderhandelen en natuurlijk wat bijbetalen, ben ik alsnog met een bus naar Cuzco gekunnen. Aangezien ik aan de laatste twee weken van deze reis begon en daardoor een strak tijdschema heb, leek dat de juiste oplossing.

Vanuit Cuzco ben ik na 2 dagen weer vertrokken om een vijfdaagse track te lopen naar de Machu Picchu, iets wat zeker bovenaan mijn lijstje stond van bezienswaardigheden in Zuid Amerika! Eindelijk was het dan zover ..was ik weer ziek! Voor mij echter geen reden om die track te laten schieten maar een uitdaging was het daardoor zeker wel! (die verdraaide hoogte ook!)
Maar ik ben ZO blij dat ik het gedaan heb want ik kan niet beschrijven hoe mooi het onderweg geweest is, de bergen, de bergpas die we beklommen hebben en het uitzicht op de besneeuwde Salkantay...WAANZINNIG! En de Machu Picchu de laatste dag voelde als een mooie overwinning!
Nou ja, ik neem aan dat jullie vanzelf overtuigd raken bij het zien van de foto´s!

Helaas heb ik niet de kans om meer van Peru te zien dan Cuzco en de Machu Picchu maar het is zeker het terugkomen waard!!
Vanuit Cuzco vlieg ik 19 juni via Lima naar Bogota, Colombia. Dat is tevens mijn laatste stop deze reis voordat ik weer naar kneuterig Nederland vlieg!

  • 20 Juni 2006 - 20:16

    Tante Netje & Ome Jeu:

    Geweldig wat je allemaal meemaakt en wat een mooie foto s. Geniet er nog even van en een goede thuisreis.
    groetjes
    Netje en jeu

  • 20 Juni 2006 - 20:24

    Milou:

    Ha die Yvonne,

    Dit ziet er echt schitterd uit, heel erg mooi! Ik wordt er helemaal jaloers, komt zeker op mijn lijstje. Je hebt echt een mooie tijd gehad, tot gauw in Nederland!
    liefs, Milou

  • 20 Juni 2006 - 21:47

    Marianneke:

    Wauauauauauw wat n mooie foto's!! Wat maak je toch allemaal mee! Echt wel geweldig. Tot gauw.
    xxx

  • 03 Juli 2006 - 07:24

    Tante Annemie:

    schitterende opnames wat een belevenissen.hier moet je ook veel durf en lef hebben

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Hoi allemaal! Deze website is voor iedereen die graag fotootjes van mijn travels wil bekijken en toch ook een beetje wil volgen wat ik allemaal uitspook in Zuid-Amerika (..om in de eerste plaats maar eens mee te beginnen!) Ik ben vertrokken op 21 november 2005, naar Isla Margarita om hier les te geven. Eind februari vertrek ik naar het vasteland van Venezuela om vervolgens door te reizen naar Brazilie ..en tot dusver mijn planning! Ik hoop jullie via deze site zoveel mogelijk op de hoogte te houden ook omdat het via de mail niet altijd even soepel verloopt. Veel liefs en natuurlijk veel plezier op mijn website!!! Yvonne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 46412

Voorgaande reizen:

21 November 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: